Monday, 26 August 2013

UNIT 1




INMACULADA SCHOOL

         ALICANTE                                                                           COURSE  2014 – 15

ENGLISH DEPARTMENT


NAME

FORM

UNIT
                   
                    1.   GETTING THERE

All through the unit you'll be working the following:


 

COMPETENCIAS BÁSICAS


              
   Competencia en comunicación lingüística:
Vocabulary, pág. 9, sección Real English, pág. 16 y Language Builder, págs. 6 y 7: vocabulario relacionado con los medios de transporte, los artículos de viaje.
Reading, págs. 11 y 14, sección CLIL, pág. 13: comprensión escrita de una página de una guía de televisión sobre un programa de viajes, un texto de audioguía sobre la destrucción de Pompeya, un artículo de viajes sobre ciudades que tienen el mismo nombre y dan lugar a confusiones. En el Workbook, pag 20, comprensión de un relato sobre un viaje en el Eurostar.
Listening, págs. 10 y sección Real English, pág. 16: comprensión oral de varias conversaciones sobre Bangkok y sobre viajes de vacaciones y de un programa de radio sobre la historia de Australia, sección Advance Your Exam Skills, pág. 20, audición de un programa de radio sobre Australia.
Pronunciation, en la sección Say It Right!, pág. 17: pronunciación de los sonidos /b/ y /v/.
Speaking, págs. 10 y 13, , sección Real English, pág. 17, sección Advance Your Exam Skills, pág 20 y sección Advance Your Language, pag 10: participación en conversaciones para hablar y describir acontecimientos e imágenes del pasado, localizar la situación de una persona en una ciudad y hablar sobre viajes., hablar sobre donde, como y porque queremos viajar.
Grammar, pág. 12 y sección Advance Your Language, pag 12: uso de la lengua inglesa para expresar acontecimientos pasados: el Past Simple y Continuous y su diferencia. sección Advanced Your language, pág 15: ejercicios acumulativos de grammar.
Writing, en la sección Real English, pág. 18 y sección Advance Your Exam Skills, pag 20, del Student’s Book, así como en la pág. 14 y en la sección Writing Plan del Workbook, pág. 117: composición de entradas de blog sobre viajes de vacaciones y celebraciones, prestando especial atención a las herramientas de escritura.





Competencia matemática
Sección Advance Your Language, pag 10: números ordinales.





Tratamiento de la información y competencia digital:
Reading, págs. 11 y 14: valoración crítica y reflexiva de la información para poder contestar unas preguntas sobre el texto.
Writing, en la sección Real English, pág. 18, sección Advance Your Exam Skills, pag 20, del Student’s Book, así como en la pág. 14 y en la sección Writing Plan del Workbook, pág. 117: muestra de autonomía, eficacia, responsabilidad y reflexión al seleccionar y hacer uso de la información y sus fuentes.
Speaking, págs. 10 y 13, sección Over to You, pág. 10, sección Real English, pág. 17 y sección Advance Your Exam Skills, pág. 20: respeto por las normas de conducta en interacciones en clase con el profesor/a o con los compañeros/as al usar la información y sus fuentes.




              
   Competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo físico:
Vocabulary, pág. 9: decidir qué forma de transporte de las citadas es adecuada a cada medio.
Speaking, pág. 10: mantener un diálogo con el compañero en el que se den instrucciones para orientarse en una ciudad.
Reading, págs. 11 y 14: reflexión sobre el cambio de estaciones según el hemisferio; información sobre diversos datos culturales y medios de transporte especiales de varios países asiáticos; información histórica sobre el origen de los nombres de algunas ciudades.




Competencia social y ciudadana:
Reading, pág. 11: conocimiento de formas de vida, costumbres, medios de transporte y alimentos de otras partes del mundo. Manifestar interés por conocerlos, además de reflexionar sobre la importancia de mantener una actitud abierta y de respeto al viajar.
Speaking, págs. 10 y 13, sección Real English, pág.17: respeto hacia los turnos de palabra y las rutinas de clase.
Writing, pág. 18: importancia de mantener una actitud positiva ante los contratiempos, como al no dejar que el robo de una cámara te estropee un viaje ni dar por sentado que te la han robado si no la encuentras.
Mantenimiento de una actitud constructiva y solidaria ante la información que se presenta y ante las interacciones en el aula.




Competencia cultural y artística:
Listening, pág. 10: escuchar un diálogo sobre Bangkok y varios de sus monumentos.
Reading, pág. 11: información histórica sobre el origen de los nombres de algunas ciudades.
Writing, pág. 18: información sobre los monumentos de Atenas.
Grammar, pág 12 y sección CLIL/Culture, pág 13 y sección Advance Your Language, pag 15: formar frases y averiguar cuáles son algunos de los monumentos más importantes de varios países; completar un texto sobre la erupción del Vesubio en Pompeya y sobre una visita a La Muralla China, y un texto sobre un viaje a Inglaterra.
Real World Extra, págs. 124-125: información sobre monumentos emblemáticos de Sydney, Pretoria, Nueva York y Londres. Información sobre la UNESCO y su función.





Competencia para aprender a aprender:
Vocabulary, pág. 9: reflexión personal y repaso del vocabulario aprendido anteriormente sobre medios de transporte.
Speaking, págs. 10 y 13, sección Real English, pág. 17 y sección Advance Your Exam Skills, pág. 20: respeto hacia los turnos de palabra y las rutinas de clase.
Importancia de una actitud respetuosa hacia el profesor/a y los compañeros/as de clase.
Uso de estrategias, recursos y técnicas de trabajo intelectual para aprender y ser consciente de las propias capacidades y conocimientos a través de las secciones Advance your Language, pag 15 y Advance Your Exam Skill, pág.19, y de los ejercicios de reciclaje que aparecen en la unidad del Student’s Book; así como de las secciones Check Your Progress y Self-Evaluation correspondientes a la unidad (págs. 15, 16 y 132) y seccion Putting it together, pag 11, situadas en el Workbook.





Autonomía e iniciativa personal:
Reading, sección CLIL, pág. 10: localizar los países del texto en un mapamundi.
Speaking, págs. 10 y 13, sección Advance Your Exam Skill, pág. 20, sección Real English, pág. 17, del Student’s Book, así como en la pág. 14 y en la sección Writing Plan del Workbook, pág. 117: uso de la creatividad personal a la hora de producir textos escritos y orales a partir de modelos dados.
Writing, en la sección Real English, pág, del Student’s Book, así como en la pág. 14 y en la sección Writing Plan del Workbook, pág. 117: desarrollo organizativo a la hora de presentar un trabajo escrito.





UNIT 1



                                                                     
                                                                                                                                









   VOCABULARY – (related to page 9)

   TRANSPORTS:  means of transport

   Translate these words into English:

BARCO:
LANCHA:
BOTE:
CANOA:
AVIÓN:
HELICÓPTERO:
MOTO:
BICICLETA:
COCHE:
TRANVÍA:
AUTOBÚS:
METRO:
CARAVANA:
TREN:


     Translate this paragraph into English:

Este verano iremos a América en avión. Primero iremos en autobús hasta Valencia, después cogeremos el tren a las nueve y media y cuando lleguemos a Madrid, el avión despegará a las 15h.










  


READING p.11: BY ANY MEANS

We can learn about Charley's travel plan and the different means of transport he used in his world tour by watching the introduction to one of the episodes that tell his amazing adventure:




                                           http://www.youtube.com/watch?v=M_LUvh1ZHXc





GRAMMAR – (page 12-13)

   PAST SIMPLE-PAST CONTINUOUS






2. Write sentences with the words below. Use the Past Simple.

Example: Jack/buy/two CDs and a pair of shoes.
                    Jack bought two CDs and a pair of shoes.

-We/put/the spaghetti/ into water.


-I/change/ the channel/ because/ I/ not like/ the programme.


-you/ throw / the ball/ and/ yur dog/ run/ after it



-Susan and Linda/ give/ money/ to the bus driver/ and / sit down.





Now describe what the people in Exercise 2 were doing. Write sentences with 
the verbs below. Use the Past continuous affirmative.


      play        cook        take        shop        watch


1. Jack was shopping.

2.

3.

4.

5.



Write sentences with the words below. Use the Past Simple or Past Continuous.

We/ like/ the travel programme/last night.


I/not sleep/ at 7 o’clock.


she/ work/ at 5 o’clock yesterday/.


they/ not see/ the film/ yesterday/.


you/ clean/ your motorbike/ at 9 o’clock last night/?




12. Copy and complete the sentences about you. Use the Past Simple or Past Continuous. Tell your partner.


Last year, my family and I went to…

While we were…

I was….when….

Last weekend, I …

While my friend…

This morning…









   TALKING ABOUT THE PAST (page 16).

   Copy and complete the mini-dialogues with travel items in blue from Exercise 1.

Q: Why was Jenny crying?
A: She forgot her (1) …. Now we can’t take photos of her trip.


Q: What were you doing when I called you?
A: We were lost. I was looking at a (2) ….  of London but it was difficult to see in the dark and we didn’t have a (3)….


Q: What was Oliver doing?
A: Oliver was looking for his (4) …..   He needed money to pay the taxi driver.



Q: Where was Adam going when I saw him?
A: He was going to the photo shop. He’s planning a holiday to Tunisia and he needs a photo for his new (5)… .




EXTRA-ACTIVITIES ABOUT THE PAST.

Invent questions for the underlined answers:

Yesterday, Jimmy bought a white hat. He needed it because he wanted to go to the beach. It was necessary because it was very sunny and it was the first time for him this year.

1.

2.

3

4

5
            



VOCABULARY- TRAVEL ITEMS


In this video you can learn a few  basic expressions you may need to know at an airport:





WRITING (page 18)

            *Task 1 (page 117 Workbook).

*Task 2: Write a composition (100 words):  last summer (talk about the   transport you used).















































Translate the first paraghaph of the text: “What’s in a Name?”
page 14.















Dictation. (Past verbs).






















UNIT 1. FINAL REVISION




VOCABULARY

1.  Complete the chart with the words below.  


Travel by Sea
Travel by Air
Travel by Land



















 


2.  Complete the sentences with the words below.  


sleeping bag • wallet • map • torch • souvenirs • suitcase • camera • passport • sun cream

       1.  Jean took photos with her new ………………… .
       2.  We’re camping here tonight. Put your ………………… on a waterproof mat.
       3.  Look at these ………………… . I bought postcards, T-shirts and a hat.
       4.  Keep your money in your ………………… .
       5.  It’s very hot at the beach today. Don’t forget to take ………………… .
       6.  I packed my clothes in my ………………… this morning. I’m ready to go.
       7.  We’re trying to find Parker Street but it isn’t on this ………………… .
       8.  You must have a ………………… to leave England and travel to China.
       9.  It’s dark here and I can’t see. Have you got a ………………… ?
3.  Read the sentences and complete the words. 
       1.  We crossed the lake on a f … … … … .
       2.  We took a j … … … ride in the desert last year.
       3.  Peter went sailing on his father’s new y … … … … .
       4.  We don’t need to buy a map. Our t … … … … …   g … … … … has got many maps in it.
       5.  Kevin left his p … … … … … … … at home, so he can’t get on the aeroplane.
4.  Circle the word that doesn’t belong. 
       1.  dentist • waiter • doctor
       2.  friendly • clever • evil
       3.  apple • onion • potato
       4.  chimpanzee • cow • eagle


5.  The words in bold are in the wrong sentences. Write each word in bold next to its correct sentence. 
       1.  Eric drives his big bread to work every day.  …………………
       2.  You should always put pairs of elephant in the washing machine.  …………………
       3.  Peter rode an architect in the jungles of Thailand.  …………………
       4.  My mum bakes socks every morning before we get up.  …………………
       5.  An aeroplane designs buildings.  …………………
       6.  Mr Johnson is a pilot. He flies his van to different countries.  …………………


GRAMMAR

1.  Write sentences with the words below. Use the the Past Simple or Past Continuous.   
       1.  I / study / yesterday / at 8.00 / .
                                                                                                                          
       2.  they / not buy / clothes / at Zara / last week / .
                                                                                                                          
       3.  who / ride / your motorbike / last night / at 10.00 / ?
                                                                                                                          
       4.  where / Madeline / shop / for souvenirs / ?
                                                                                                                          
2.  Complete the sentences with the verbs in brackets. Use the Past Simple or Past Continuous.  
 
       1.  The students ……………………… (write) when the teacher came in.
       2.  While Sandra was preparing lunch, her children ……………………… (play) outside.
       3.  ………………… Bill ………………… (break) his leg while he was riding his bike?
       4.  When the famous writer …………………… (enter) the classroom, we were reading her book.




3.  Complete the sentences with the verbs in brackets. Use the Past Simple or Past Continuous. 
 

       1.  At 8.00 last night, I ……………………… (not do) homework. I ……………………… (watch) TV.
       2.  I ……………………… (meet) Mike in London last week while he ……………………… (buy)
souvenirs in Harrods.
       3.  We ……………………… (sail) on David’s yacht when we ……………………… (see) a shark.
       4.  When Jane ……………………… (finish) packing her suitcase, she ……………………… (call) a taxi.
       5.  ………………… Dad ………………… (eat) the ice cream while I ……………………… (not look)?
4.  Complete the letter. Use the Past Simple or Past Continuous. 
Hi Tina,
You’re not going to believe this! Yesterday my mum 1.………………… (ask) me to buy some things at the supermarket. While I 2.………………… (shop), I saw a young woman. She 3.………………… (wear) a long coat and 4.………………… (carry) a big bag. She looked quite strange to me. While I 5.………………… (look) for a bottle of low-fat milk, she suddenly 6.………………… (take) some things from the shelf and 7.………………… (put) them into her bag. I 8.………………… (not know) what to do. The woman suddenly 9.………………… (leave) the shop. Unfortunately for her, two police officers 10.………………… (walk) near the supermarket at that moment, and she 11.………………… (run) straight into them.
Laura

5.  Choose the correct answer. 
Ben and Jim usually 1. ride / were riding / are riding their bikes around the park at the weekend, but last weekend they 2. decide / decided / were deciding to go on a bike trip in the mountains for the first time. They 3. were packing / packed / are packing some food and water in a small backpack and 4. leave / left / were leaving early in the morning.
While they 5. rode / was riding / were riding their bikes, Jim suddenly 6. cried / cries / was crying loudly, “Look, Ben! A bird 7. is lying / lies / was lying on the ground and I 8. am thinking / thinks / think it can’t fly.”
Ben and Jim 9. stopped / were stopping / stop their bikes immediately and 10. go / were going / went to look at the bird. “Let’s take it to the vet right now,” Jim said. “We can go on a bike trip tomorrow.”








No comments:

Post a Comment