Monday, 26 August 2013

UNIT 0. INTRODUCTION


  COURSE 2014 - 2015

INMACULADA SCHOOL

            ALICANTE 


ENGLISH DEPARTMENT


NAME

FORM

UNIT 0
INTRODUCTION

All through the unit you'll be working the following:


   Competencia en comunicación lingüística:
  • Vocabulary, págs. 4 y 5 y Language Builder, págs. 4 y 5: vocabulario relacionado con tipos de trabajo, adjetivos descriptivos, prendas de ropa, preposiciones de lugar, comida y animales.
  • Grammar, págs. 6 y 7: uso del Presente simple y continuo y del Pasado simple y continuo.
  • Listening, pág. 5: comprensión de conversaciones entre adolescentes para saludarse y presentarse.
  • Speaking, pág. 8: uso de instrucciones y preguntas para interaccionar en el aula con el profesor/a y con los compañeros y también para presentarse y saludarse.



Tratamiento de la información y competencia digital:
  • Grammar, pág. 6 y 7: muestra de autonomía, eficacia, responsabilidad y reflexión al seleccionar y hacer uso de la información y sus fuentes.

  Competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo físico:
  • Vocabulary, pág. 5: uso de sus conocimientos sobre ciencias naturales para identificar qué animales de una lista dada no son mamíferos.
  • Identificación de los grupos alimentarios a los que pertenecen diversos alimentos.
Competencia social y ciudadana:
  • Vocabulary, pág. 4: respeto hacia el trabajo y las distintas profesiones.
  • Speaking, pág. 8: conocimiento de las formas de presentación y de saludo en inglés para utilizarlas en situaciones de comunicación adecuadas.
  • Respeto hacia los turnos de palabra y las rutinas de clase
  • Mantenimiento de una actitud constructiva y solidaria ante la información que se presenta y ante las interacciones en el aula.


Competencia cultural y artística:
  • Grammar, pág. 7: completar un ejercicio a partir de sus conocimientos sobre diversos paises del mundo.


Competencia para aprender a aprender:
  • Vocabulary, págs. 4 y 5; Grammar, pág. 6 y 7; Speaking, pág. 8: realización de diversos ejercicios de repaso para que afiancen lo aprendido anteriormente.


Autonomía e iniciativa personal:
  • Grammar, pág. 6 y 7; Speaking, pág. 8: uso de la creatividad personal a la hora de producir textos escritos y orales a partir de modelos dados.
  • Fomento del trabajo cooperativo en el aula






WARNING: As an exception, in the Introduction unit we will work only orally.







                                      UNIT 0. REVISION TEST 
 

VOCABULARY
1.  Circle the names of six animals in the puzzle. Then write them under the correct descriptions below.  (6 x 1 = 6 points)
    tigersharkeaglesnakehorsecow
       1.  People often ride on it.                                                         
       2.  It’s long and thin. It hasn’t got legs.                                       
       3.  It’s a type of cat. It’s orange and black.                                 
       4.  It gives us milk.                                                                    
       5.  It swims in the ocean.                                                           
       6.  It’s a bird. It eats small animals.                                             
2.  Tick the sentences T (true) or F (false).  (5 x 1 = 5 points)
                                                                                                T        F
       1.  A mosquito has got wings.                                          ……   ……
       2.  An elephant has got a short nose.                                ……   ……
       3.  A chimpanzee has got long ears.                                 ……   ……
       4.  A lion has got horns.                                                   ……   ……
       5.  A rabbit has got a tail.                                                 ……   ……
 
3.  Complete the chart with the words below.  (10 x 1 = 10 points)
butter • lawyer • sweater • dentist • trousers
swimsuit • pancakes • architect • shorts • onion

Jobs

Food

Clothing












 

4.  Match the adjectives in A to their opposites in B.  (9 x 1 = 9 points)
            A                                 B
       1.  young               ...... a.  good-looking
       2.  fat                    ...... b.  hard-working
       3.  lazy                  ...... c.  straight
       4.  curly                 ...... d.  narrow
       5.  tall                    ...... e.  interesting
       6.  wide                 ...... f.  short
       7.  funny                ...... g.  serious
       8.  boring              ...... h.  old
       9.  ugly                  ....... i.  thin
 
5.  Circle the word that doesn’t belong.  (5 x 1 = 5 points)
       1.  cheese • rice • potatoes • corn
       2.  boots • sandals • trainers • dress
       3.  mouth • nose • eyebrow • foot
       4.  actor • artist • plumber • writer
       5.  ice cream • steak • sausage • chicken
 
6.  Complete the sentences with the correct prepositions of place below. There are more words than you need.  (5 x 1 = 5 points)
 
                                     between • behind • above • next to • in • in front of • under
       1.  Six families live ………………… the block of flats.
       2.  The Smith family live ………………… the Brown family.
       3.  The Cross family live ………………… the Wildes.
       4.  The Adams family live ………………… the Flint and Cross families.
       5.  The Wilde family live ………………… the Browns.

 
GRAMMAR 

1.  Complete the sentences with the verbs in brackets. Use the Present Simple.  (6 x 1 = 6 points)
       1.  She ………………… (play) football twice a week.
       2.  We ………………… (not live) in London.
       3.  My sisters ………………… (wash) their hair every morning.
       4.  ………………… the children often ………………… (have) pizza for lunch?
       5.  Dan usually ………………… (study) for exams at night.
       6.  ………………… the baby ………………… (sleep) in the afternoons?
 
2.  Complete the sentences with the verbs in brackets. Use the Present Continuous. 
(6 x 1 = 6 points)
       1.  I ………………… (write) an e-mail to Tom now.
       2.  Jim and Chris ………………… (not buy) DVDs at the moment.
       3.  Look! The bus ………………… (not stop).
       4.  ………………… the students ………………… (listen) to the teacher?
       5.  What ………………… you ………………… (do)?
       6.  My mother ………………… (not drive) the car.
 
3.  Complete the sentences with the verbs in brackets. Use the Present Simple or Present Continuous.  (6 x 1 = 6 points)
       1.  Susan never ………………… (come) to school late.
       2.  Peter ………………… (not like) onions.
       3.  Wait for me! Why ………………… you ………………… (run) to school?
       4.  My parents ………………… often ………………… (not shop) at this supermarket.
       5.  Look at Annie. She ………………… (wear) her new jeans.
       6.  I ………………… (love) the ice cream at this café.

4.  Write sentences with the words below. Use the Past Simple.  (7 x 1 = 7 points)
       1.  Oliver / not walk / the dog / yesterday / .
                                                                                                                          
       2.  we / not fly / to Paris / last month / .
                                                                                                                          
       3.  the basketball game / end / an hour ago / .
                                                                                                                          
       4.  when / you / speak / to Dan / ?
                                                                                                                          
       5.  I / go / to the supermarket / last night / .
                                                                                                                          
       6.  they / enjoy / the film / ?
                                                                                                                          
       7.  Kate / buy / a coat / last week / .
                                                                                                                          
5.  Complete the sentences with the verbs in brackets. Use the Past Continuous.  (5 x 1 = 5 points)
       1.  I ……………………… (talk) about you yesterday.
       2.  What ………………… you ………………… (do) at six o’clock in the evening?
       3.  We ……………………… (not sleep) at midnight.
       4.  The baby ……………………… (cry) for hours.
       5.  ………………… Lisa ………………… (run) in the park at 3 o’clock?












No comments:

Post a Comment