INMACULADA SCHOOL
ALICANTE COURSE 2013 – 14
ENGLISH DEPARTMENT
NAME
|
|
FORM
|
|
UNIT
|
2.
THE FUTURE OF SPORT
|
All through the unit you'll be working the following:
COMPETENCIAS BÁSICAS
|
|||
Competencia en comunicación lingüística:
Vocabulary, pág. 21, sección Real English,
pág. 28, sección Advance your Language,
pág. 27 y Language Builder, págs. 8 y 9: vocabulario relacionado con el tiempo, las
competiciones deportivas, el fútbol y vocabulario reclicado de otras
unidades.
Reading, págs. 23 y 26 : comprensión escrita de un artículo de noticias
deportivas sobre los
efectos del clima en varias competiciones del mundo y un test de
conocimientos sobre fútbol.
Listening, págs. 22 y 26, sección Real English, pág. 28 y sección Your Exam Skills, pág. 31: comprensión de conversaciones sobre el pronóstico del tiempo, partidos de fútbol, predicciones para el futuro lejano y una grabación sobre las predicciones de una revista sobre el futuro del deporte y sobre el fútbol en general.
Pronunciation, en la sección Say It Right!,
pág. 29: pronunciación de will, will not y sus contracciones.
Speaking, pág. 22 y 24, sección Real
English, pág. 28 y 29, sección Your
Exam Skills, pág. 31: participación en conversaciones para hablar de cuál es su deporte
favorito y cuál es el tiempo adecuado para practicarlo, discutir predicciones
sobre su futuro y aspiraciones, lo que van a hacer ese día, acerca de
predicciones sobre el futuro lejano y de fútbol sobre un partido de fútbol y
vacaciones deportivas en Wimbledon.
Grammar, págs. 24 y 25 y seccion Advance
Your Language, pág. 27: uso de la lengua inglesa para hacer predicciones
y hablar del futuro. Empleo del futuro con will, be going to, el Present Continuous con valor de futuro
y reciclar tiempos verbales de unidades anteriores.
Writing, en la sección Real English,
pág. 30 y en la sección Your Exam
Skills, pág. 32, del Student’s Book,
así como en la pág. 22 y la sección Writing
Plan del Workbook, pág. 118:
expresión escrita de la redacción de predicciones sobre el futuro utilizando
las expresiones y vocabulario adecuados y la técnica de brainstorming para organizar las ideas.
|
|||
Competencia matemática
ñ Real World
Extra, pág. 127: interpretación de un gráfico.
|
|||
Tratamiento de la información y
competencia digital:
Reading, págs. 23 y 26: mantener una actitud crítica y reflexiva
al valorar, seleccionar, tratar y utilizar la información y sus fuentes.
Writing, en la sección Real English,
pág. 30 y en la sección Your Exam
Skills, pág. 32, del Student’s Book,
así como en la pág. 22 y la sección Writing
Plan del Workbook, pág.
118: muestra de autonomía, eficacia,
responsabilidad y reflexión al seleccionar y hacer uso de la información y
sus fuentes.
Speaking, pág. 22 y 24, sección Real
English, pág. 28 y 29 y sección Your
Exam Skills, pág. 32: respeto por las normas de conducta en interacciones
en clase con el profesor/a o con los compañeros/as al usar la información y
sus fuentes.
Sección Real English, pág. 29: actitud crítica
ante la información sobre cómo emplear diversas expresiones para expresar
probabilidad y hacer predicciones.
|
|||
Competencia en el conocimiento y la
interacción con el mundo físico:
Vocabulary, pág. 21: averiguar a qué país pertenecen las ciudades mencionadas
en el pronóstico del tiempo.
Reading, sección CLIL, pág. 21 y Vocabulary, pág. 21: identificar
varios países en un mapa del mundo y contestar preguntas sobre el mapa de
Europa.
Reading, págs. 23: consecuencias del cambio climático en los deportes.
Reading, pág. 26: importancia de una buena alimentación e hidratación para
poder practicar deporte.
Sección Advance Your Language, pág. 27: un
texto sobre cómo se realiza ejercicio en el espacio.
Real World Extra, pág. 127: la importancia de hacer ejercicio. Gráfico sobre la
cantidad de calorías que se queman al hacer diversos ejercicios.
|
|||
Competencia social y ciudadana:
Speaking, pág. 22 y 24, sección Real
English, pág. 28 y 29 y sección Your
Exam Skills, pág. 32: respeto hacia los turnos de palabra y las rutinas
de clase.
Sección Your Exam Skills, pág. 31: respeto por
las señales de advertencia y peligro.
Real World
Extra, pág. 126, 127. Respeto
por los deportes y competiciones propias de otros países.
Mantenimiento
de una actitud constructiva y solidaria ante la información que se presenta y
ante las interacciones en el aula.
|
|||
Competencia cultural y
artística:
Real World Extra, págs. 132 y 133: información cultural sobbre algunas de las
competiciones deportivas más famosas del mundo: Wimbledon,
|
|||
Competencia para aprender a
aprender:
Vocabulary, pág. 21, y sección Advance
Your Language, pág: 27 reflexión personal y repaso del vocabulario
aprendido anteriormente sobre las estaciones y unidades anteriores.
Importancia
de una actitud respetuosa hacia el profesor/a y los compañeros/as de clase.
Uso de
estrategias, recursos y técnicas de trabajo intelectual para aprender y ser
consciente de las propias capacidades y conocimientos a través de las sección
Task y de los ejercicios de reciclaje que
aparecen en la unidad del Student’s Book; así como de las sección Check Your Progress correspondiente a la unidad (págs. 23, 24 y
132) situada en el Workbook.
|
|||
Autonomía e iniciativa personal:
Secciones CLIL, págs. 21 y 22 , Grammar, pág. 24: realización de un
test personal sobre deporte y de ejercicios que deben completar según sus
conocimientos sobre deportes.
Speaking, pág. 22 y 24, sección Real
English, pág. 28, 29 y sección Your
Exam Skills, pág. 32; Writing,
en la sección Real English, pág. 30
y en la sección Your Exam Skills, pág. 32, del Student’s Book, así como en la pág. 22 sección Writing Plan del Workbook, pág. 118.: uso de la creatividad personal a la hora de
producir textos escritos y orales a partir de modelos dados y de un
cuestionario rellenado con información personal.
Writing, en la sección Real English,
pág. 30 y en la sección Your Exam
Skills, pág. 32, del Student’s Book,
así como en la pág. 46 y la sección Writing
Plan del Workbook, pág. 118:
desarrollo organizativo a la hora de presentar un trabajo escrito.
Fomento del trabajo cooperativo en el aula.
|
UNIT 2
VOCABULARY:
The weather (p.21)
Translate
into English these words necessary to give a weather forecast:
Hace calor:
Está nevado:
Hay fuertes vientos:
Está lluvioso:
Truenos y relámpagos:
Tormentoso:
Probabilidad de lluvia:
Hace fresco:
Hace bueno:
Está muy nublado:
3. Look again at the weather forecast. Which
cities have got suitable weather for the following?
1)
_____________________________________________
2)
_____________________________________________
3)
_____________________________________________
Translate
the text into English:
Ayer
salí a la calle y estaba muy nublado, pero hacía bueno. Por la noche hubo
truenos y relámpagos; había vientos fuertes. Sin embargo, esta mañana hacía
sol, pero mucho frío. El pronóstico del tiempo dice que mañana habrá probabilidad de nieve.
GRAMMAR: Future Tenses
(p.24-25)
5. Write questions with
will. Then match the questions to a sport or sports they relate to.
ice skating ·
surfing · basketball · judo · football
|
1.
_____________________________________________________________
2.
_____________________________________________________________
3.
_____________________________________________________________
4.
_____________________________________________________________
5. _____________________________________________________________
9. Write sentences
with the words below. Use the correct form of be going to.
1.
_____________________________________________________________
2.
_____________________________________________________________
3.
_____________________________________________________________
4.
_____________________________________________________________
10. Complete the
sentences with the verbs in brackets. Use will or be going to.
Predictions
1.
2.
Spontaneous
Decisions
3.
4.
Plans
5.
6.
Promises/Offers
7.
8.
12. Complete the
sentences with the verbs in brackets. Use will, be going to or
the Present Continuous. There may be more than one correct answer. Who do you
think said each sentence?
1- This is an excellent bike for only £200. You
….................................... (enjoy) using it.
2- Improve your
throwing style and you ….................................... (play) in the next
game, I promise.
3- I
…................... (lift) weights later this afternoon and then Peter and I
…................... (practise) at
the field.
4- I'm sure the coach
….............................. (give) me the goalkeeper's position.
5- Sorry, football
fans, but the weather tomorrow ….................. (be) cold with heavy snow.
6- You broke your leg.
You …............................. (not play) for the rest of the season.
7- I don't want to buy
seats in the last row. I think I ….......................................
(watch) the game on television.
8- Don't worry – we
…............................... (finish) writing the project about Leo Messi
by Monday.
EXTRA SPORTS VOCABULARY
WRITING TASK p. 30
Write predictions about life in 3060.
TRANSLATION p. 23: paragraphs 1 and 2
DICTATION
EXTRA - REVISION UNIT 2
VOVABULARY
1. Tick the sentences T (true) or F
(false). (6 x 0.5 = 3 points)
T F
1. When
it’s cloudy, the sun shines and the sky is blue. …… ……
2. An
athlete begins his race at the finish line. …… ……
3. Thunder
makes a loud noise. …… ……
4. When
you lose a game, you are a champion. …… ……
5. A
coach teaches a sports team. …… ……
6. Football
players try to score as many goals as they can. …… ……
2. Choose the correct answer. (8 x 0.5 = 4 points)
1. If it’s cool / stormy / snowy
today, we can have a picnic in the park.
2. Jeanie will wear her new swimsuit if it’s hot
/ cool / windy.
3. Did you lose / score goals / break
a record when you ran 600 metres in 1.55 minutes?
4. The champion / finish line / match
is at the end of a race.
5. There isn’t any rain / wind / snow,
so we can’t go skiing.
6. On very cloudy / warm / cold
days, it’s usually rainy.
7. In a basketball game, both referees / teams
/ races want to win.
8. Listen to the snow / lightning /
thunder. It’s very frightening!
3. Complete the sentences with the words
below. There are more words than you need.
(8 x 1 = 8 points)
(8 x 1 = 8 points)
referee • race • winds • coach • windy • rainy
champion • match • lightning • rain • sunny |
1. It’s ………………… today. Take your umbrella.
2. It’s fun to sit outside on a ………………… day.
3. Ben was the last runner to finish the ………………… .
4. My tennis ………………… works at the sports centre.
5. If my team loses the …………………
, I’ll be sad.
6. There are very strong …………………
today.
7. First you see ………………… , and then you hear thunder.
8. Why did the ………………… give that player a red card?
4. Complete the words in the
sentences. (10 x 0.5 = 5 points)
1. My
father’s height is 2.05 metres. He’s very t … … … .
2. In
the past, people in England rode h … … … … … to get
from place to place.
3. The
w … … … blew the leaves off the trees.
4. Please
call the p … … … … … … and ask him to
repair our sink.
5. The
famous film star arrived at the theatre and got out of a long black l … … … … … … … … .
6. Can
you find Locksmith Street on this m … … ?
7. Chinese
and Japanese people often eat r … … … .
8. Are
you going to pack your clothes in this s … … … … … … … ?
9. In
London, we travelled on the u … … … … … … … … … … .
10. My
hair isn’t curly. It’s s … … … … … … … .
GRAMMAR
1. Complete the sentences with the
affirmative, negative or interrogative form of will and the verbs in
brackets. (5 x 1 = 5 points)
1. I think it ………………… (rain) soon. It’s cloudy.
2. Belle never wears pink, so she ………………… (wear) a pink dress for the party.
3. Jill runs slowly. …………………
she ………………… (lose)
the race?
4. I’m very tired. I …………………
(go) to the sports centre.
5. I promise I ………………… (help) you with your project.
2. Complete the sentences with be going
to and the verbs below. (5 x 1 = 5
points)
play • take • not have • read • not go
|
1. I ……………………… this book after school.
2. Dan ……………………… pizza for dinner this evening.
3. We ……………………… photos on the trip tomorrow.
4. You ……………………… to the cinema with Katie.
5. ………………… they ………………… tennis
at the weekend?
3. Complete the sentences with the verbs below. Use the Present
Continuous with future meaning.
(4 x 1 = 4 points)
(4 x 1 = 4 points)
fly • watch • not visit • meet
|
1. Brian and his friend ………………………
each other at the park in the afternoon.
2. ………………… we ………………… the
game on TV tonight?
3. Sandra is too busy. She ……………………… her grandparents next weekend.
4. I ……………………… to Rome on Monday morning.
4. Complete the sentences with the verbs in brackets. Use the correct
form of will or be going to.
(7 x 1 = 7 points)
Promises
/ Offers
1. I ……………………… (bake) your favourite cake on your birthday, I promise.
2. Don’t worry. The teacher ……………………… (be) happy to explain the question
again.
Predictions
3. Tom loves aeroplanes and wants to be a pilot.
He ……………… (become) a pilot one day.
4. Do you think it ………………………
(snow) tonight?
Plans
5. I ……………………… (not buy) a new coat today.
6. ……………………… your friends ……………………… (sleep) here after the party?
Spontaneous
Decisions
7. Look at that mess. I ………………………
(help) you clean it.
5. Choose the correct answer. (9 x 1 = 9 points)
Hi Peter,
I’m in
Lake Pepin in Minnesota with my family. It’s a beautiful place and we 1.
have / are having / will have a great time here. We 2. do / are doing
/ were doing different sports every day. Yesterday, I 3. played / was playing / were playing
football while my brother 4. did / was doing / were
doing karate. Later today, I 5. went / was going /
am going to go water skiing for the first time. I hope I 6. will succeed / are going to succeed / am succeeding.
Did you know that water skiing 7. begins / began / will
begin right here in 1922? Ralph Samuelson, an 18-year-old man, 8.
invented / invents / was inventing the first pair of water
skis. So, what 9. will you do / are you doing / do
you do this summer? Have you got any exciting plans?
Jill
ANSWERS
VOCABULARY
1 1. F 2. F 3. T 4. F 5. T 6. T
2 1. cool 3. break a record 5. snow 7. teams
2. hot 4. finish line 6. cloudy 8. thunder
3 1. rainy 3. race 5. match 7. lightning
2. sunny 4. coach 6. winds 8. referee
(page 2)
4 1. tall 3. wind 5. limousine 7. rice 9. underground
2. horses 4. plumber 6. map 8. suitcase 10. straight
GRAMMAR
1 1. will rain 2. won’t
wear 3. Will … lose 4. won’t go 5. will help
2 1. am going to read 3. are going
to take 5. Are … going to play
2. isn’t going to have 4. aren’t going
to go
3 1. are meeting 2. Are … watching 3. isn’t visiting 4. am flying
(page 3)
4 1. will bake 3. will
become 5. am not going to buy 7. will help
2. will be 4. will snow 6. Are … going to sleep
5 1. are having 3. was playing 5. am going to go 7. began 9. are you doing
2. do 4. was doing 6. will succeed 8. invented
No comments:
Post a Comment