Monday, 26 August 2013

UNIT 2



INMACULADA SCHOOL     

            ALICANTE                                                                             COURSE  2013 – 14   

ENGLISH DEPARTMENT


NAME

FORM

UNIT
                   
                    2.   THE FUTURE OF SPORT

All through the unit you'll be working the following:

 

COMPETENCIAS BÁSICAS


              
   Competencia en comunicación lingüística:
Vocabulary, pág. 21, sección Real English, pág. 28, sección Advance your Language, pág. 27 y Language Builder, págs. 8 y 9: vocabulario relacionado con el tiempo, las competiciones deportivas, el fútbol y vocabulario reclicado de otras unidades.
 Reading, págs. 23 y 26 : comprensión escrita de un artículo de noticias deportivas sobre los efectos del clima en varias competiciones del mundo y un test de conocimientos sobre fútbol.
 Listening, págs. 22 y 26, sección Real English, pág. 28 y sección Your Exam Skills, pág. 31: comprensión de conversaciones sobre el pronóstico del tiempo, partidos de fútbol, predicciones para el futuro lejano y una grabación sobre las predicciones de una revista sobre el futuro del deporte y sobre el fútbol en general.
Pronunciation, en la sección Say It Right!, pág. 29: pronunciación de will, will not y sus contracciones.
Speaking, pág. 22 y 24, sección Real English, pág. 28 y 29, sección Your Exam Skills, pág. 31: participación en conversaciones para hablar de cuál es su deporte favorito y cuál es el tiempo adecuado para practicarlo, discutir predicciones sobre su futuro y aspiraciones, lo que van a hacer ese día, acerca de predicciones sobre el futuro lejano y de fútbol sobre un partido de fútbol y vacaciones deportivas en Wimbledon.
Grammar, págs. 24 y 25 y seccion Advance Your Language, pág. 27: uso de la lengua inglesa para hacer predicciones y hablar del futuro. Empleo del futuro con will, be going to, el Present Continuous con valor de futuro y reciclar tiempos verbales de unidades anteriores.
Writing, en la sección Real English, pág. 30 y en la sección Your Exam Skills, pág. 32, del Student’s Book, así como en la pág. 22 y la sección Writing Plan del Workbook, pág. 118: expresión escrita de la redacción de predicciones sobre el futuro utilizando las expresiones y vocabulario adecuados y la técnica de brainstorming para organizar las ideas.




Competencia matemática
ñ  Real World Extra, pág. 127: interpretación de un gráfico.





Tratamiento de la información y competencia digital:
Reading, págs. 23 y 26: mantener una actitud crítica y reflexiva al valorar, seleccionar, tratar y utilizar la información y sus fuentes.
Writing, en la sección Real English, pág. 30 y en la sección Your Exam Skills, pág. 32, del Student’s Book, así como en la pág. 22 y la sección Writing Plan del Workbook, pág. 118:  muestra de autonomía, eficacia, responsabilidad y reflexión al seleccionar y hacer uso de la información y sus fuentes.
Speaking, pág. 22 y 24, sección Real English, pág. 28 y 29 y sección Your Exam Skills, pág. 32: respeto por las normas de conducta en interacciones en clase con el profesor/a o con los compañeros/as al usar la información y sus fuentes.
Sección Real English, pág. 29: actitud crítica ante la información sobre cómo emplear diversas expresiones para expresar probabilidad y hacer predicciones.




              
   Competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo físico:
Vocabulary, pág. 21: averiguar a qué país pertenecen las ciudades mencionadas en el pronóstico del tiempo.
Reading, sección CLIL, pág. 21 y Vocabulary, pág. 21: identificar varios países en un mapa del mundo y contestar preguntas sobre el mapa de Europa.
 Reading, págs. 23: consecuencias del cambio climático en los deportes.
Reading, pág. 26: importancia de una buena alimentación e hidratación para poder practicar deporte.
Sección Advance Your Language, pág. 27: un texto sobre cómo se realiza ejercicio en el espacio.
Real World Extra, pág. 127: la importancia de hacer ejercicio. Gráfico sobre la cantidad de calorías que se queman al hacer diversos ejercicios.





Competencia social y ciudadana:
Speaking, pág. 22 y 24, sección Real English, pág. 28 y 29 y sección Your Exam Skills, pág. 32: respeto hacia los turnos de palabra y las rutinas de clase.
Sección Your Exam Skills, pág. 31: respeto por las señales de advertencia y peligro.
Real World Extra, pág. 126, 127. Respeto por los deportes y competiciones propias de otros países.
Mantenimiento de una actitud constructiva y solidaria ante la información que se presenta y ante las interacciones en el aula.




Competencia cultural y artística:
Real World Extra, págs. 132 y 133: información cultural sobbre algunas de las competiciones deportivas más famosas del mundo: Wimbledon, la Superbowl y los juegos escoceses de los Highlands.





Competencia para aprender a aprender:
Vocabulary, pág. 21,  y sección Advance Your Language, pág: 27 reflexión personal y repaso del vocabulario aprendido anteriormente sobre las estaciones y unidades anteriores.
Importancia de una actitud respetuosa hacia el profesor/a y los compañeros/as de clase.
Uso de estrategias, recursos y técnicas de trabajo intelectual para aprender y ser consciente de las propias capacidades y conocimientos a través de las sección Task  y de los ejercicios de reciclaje que aparecen en la unidad del Student’s Book; así como de las sección Check Your Progress  correspondiente a la unidad (págs. 23, 24 y 132) situada en el Workbook.





Autonomía e iniciativa personal:
Secciones CLIL, págs. 21 y 22 , Grammar, pág. 24: realización de un test personal sobre deporte y de ejercicios que deben completar según sus conocimientos sobre deportes.
 Speaking, pág. 22 y 24, sección Real English, pág. 28, 29 y sección Your Exam Skills, pág. 32; Writing, en la sección Real English, pág. 30 y en la sección Your Exam Skills, pág. 32, del Student’s Book, así como en la pág. 22 sección Writing Plan del Workbook, pág. 118.: uso de la creatividad personal a la hora de producir textos escritos y orales a partir de modelos dados y de un cuestionario rellenado con información personal.
Writing, en la sección Real English, pág. 30 y en la sección Your Exam Skills, pág. 32, del Student’s Book, así como en la pág. 46 y la sección Writing Plan del Workbook, pág. 118: desarrollo organizativo a la hora de presentar un trabajo escrito.
Fomento del trabajo cooperativo en el aula.















     UNIT 2



                                                                     





























            VOCABULARY: The weather (p.21)

            Translate into English these words necessary to give a weather forecast:
Hace calor:
Está nevado:
Hay fuertes vientos:
Está lluvioso:
Truenos y relámpagos:
Tormentoso:
Probabilidad de lluvia:
Hace fresco:
Hace bueno:
Está muy nublado:

       3. Look again at the weather forecast. Which cities have got suitable weather for the following?
            1) _____________________________________________
            2) _____________________________________________
            3) _____________________________________________

            Translate the text into English:

Ayer salí a la calle y estaba muy nublado, pero hacía bueno. Por la noche hubo truenos y relámpagos; había vientos fuertes. Sin embargo, esta mañana hacía sol, pero mucho frío. El pronóstico del tiempo dice que  mañana habrá probabilidad de nieve.






            




GRAMMAR: Future Tenses (p.24-25)

            5. Write questions with will. Then match the questions to a sport or sports they relate to.                                       
ice skating ·  surfing · basketball · judo · football

            1. _____________________________________________________________
            2. _____________________________________________________________
            3. _____________________________________________________________
            4. _____________________________________________________________
            5. _____________________________________________________________

            9. Write sentences with the words below. Use the correct form of be going to.
            1. _____________________________________________________________
            2. _____________________________________________________________
            3. _____________________________________________________________
            4. _____________________________________________________________

            10. Complete the sentences with the verbs in brackets. Use will or be going to.
            Predictions
            1.
            2.
            Spontaneous Decisions
            3.
            4.
            Plans
            5.
            6.
            Promises/Offers
            7.
            8.
           

          12. Complete the sentences with the verbs in brackets. Use will, be going to or the Present Continuous. There may be more than one correct answer. Who do you think said each sentence?
            1- This is an excellent bike for only £200. You ….................................... (enjoy) using it.
            2- Improve your throwing style and you ….................................... (play) in the next game, I promise.
            3- I …................... (lift) weights later this afternoon and then Peter and I …...................     (practise) at the field.
            4- I'm sure the coach ….............................. (give) me the goalkeeper's position.
            5- Sorry, football fans, but the weather tomorrow ….................. (be) cold with heavy snow.
            6- You broke your leg. You …............................. (not play) for the rest of the season.
            7- I don't want to buy seats in the last row. I think I …....................................... (watch) the game on television.
            8- Don't worry – we …............................... (finish) writing the project about Leo Messi by Monday.






           EXTRA SPORTS VOCABULARY










WRITING TASK p. 30

Write predictions about life in 3060.






































TRANSLATION p. 23: paragraphs 1 and 2















DICTATION













EXTRA - REVISION UNIT 2




VOVABULARY

1.  Tick the sentences T (true) or F (false).  (6 x 0.5 = 3 points)
                                                                                                        T          F
       1.  When it’s cloudy, the sun shines and the sky is blue.        ……     ……
       2.  An athlete begins his race at the finish line.                      ……     ……
       3.  Thunder makes a loud noise.                                             ……     ……
       4.  When you lose a game, you are a champion.                     ……     ……
       5.  A coach teaches a sports team.                                           ……     ……
       6.  Football players try to score as many goals as they can.    ……     ……
2.  Choose the correct answer.  (8 x 0.5 = 4 points)
       1.  If it’s cool / stormy / snowy today, we can have a picnic in the park.
       2.  Jeanie will wear her new swimsuit if it’s hot / cool / windy.
       3.  Did you lose / score goals / break a record when you ran 600 metres in 1.55 minutes?
       4.  The champion / finish line / match is at the end of a race.
       5.  There isn’t any rain / wind / snow, so we can’t go skiing.
       6.  On very cloudy / warm / cold days, it’s usually rainy.
       7.  In a basketball game, both referees / teams / races want to win.
       8.  Listen to the snow / lightning / thunder. It’s very frightening!
3.  Complete the sentences with the words below. There are more words than you need. 
(8 x 1 = 8 points)
referee • race • winds • coach • windy • rainy
champion • match • lightning • rain • sunny
       1.  It’s ………………… today. Take your umbrella.
       2.  It’s fun to sit outside on a ………………… day.
       3.  Ben was the last runner to finish the ………………… .
       4.  My tennis ………………… works at the sports centre.
       5.  If my team loses the ………………… , I’ll be sad.
       6.  There are very strong ………………… today.
       7.  First you see ………………… , and then you hear thunder.
       8.  Why did the ………………… give that player a red card?


4.  Complete the words in the sentences.  (10 x 0.5 = 5 points)
       1.  My father’s height is 2.05 metres. He’s very t … … … .
       2.  In the past, people in England rode h … … … … … to get from place to place.
       3.  The w … … … blew the leaves off the trees.
       4.  Please call the p … … … … … … and ask him to repair our sink.
       5.  The famous film star arrived at the theatre and got out of a long black l … … … … … … … … .
       6.  Can you find Locksmith Street on this m … … ?
       7.  Chinese and Japanese people often eat r … … … .
       8.  Are you going to pack your clothes in this s … … … … … … … ?
       9.  In London, we travelled on the u … … … … … … … … … … .
     10.  My hair isn’t curly. It’s s … … … … … … … .



 GRAMMAR

1.  Complete the sentences with the affirmative, negative or interrogative form of will and the verbs in brackets.  (5 x 1 = 5 points)
       1.  I think it ………………… (rain) soon. It’s cloudy.
       2.  Belle never wears pink, so she ………………… (wear) a pink dress for the party.
       3.  Jill runs slowly. ………………… she ………………… (lose) the race?
       4.  I’m very tired. I ………………… (go) to the sports centre.
       5.  I promise I ………………… (help) you with your project.
2.  Complete the sentences with be going to and the verbs below.  (5 x 1 = 5 points)
play • take • not have • read • not go
       1.  I ……………………… this book after school.
       2.  Dan ……………………… pizza for dinner this evening.
       3.  We ……………………… photos on the trip tomorrow.
       4.  You ……………………… to the cinema with Katie.
       5.  ………………… they ………………… tennis at the weekend?
3.  Complete the sentences with the verbs below. Use the Present Continuous with future meaning. 
(4 x 1 = 4 points)
fly • watch • not visit • meet
       1.  Brian and his friend ……………………… each other at the park in the afternoon.
       2.  ………………… we ………………… the game on TV tonight?
       3.  Sandra is too busy. She ……………………… her grandparents next weekend.
       4.  I ……………………… to Rome on Monday morning.


4.  Complete the sentences with the verbs in brackets. Use the correct form of will or be going to.  (7 x 1 = 7 points)
       Promises / Offers
       1.  I ……………………… (bake) your favourite cake on your birthday, I promise.
       2.  Don’t worry. The teacher ……………………… (be) happy to explain the question again.
       Predictions
       3.  Tom loves aeroplanes and wants to be a pilot. He ……………… (become) a pilot one day.
       4.  Do you think it ……………………… (snow) tonight?
       Plans
       5.  I ……………………… (not buy) a new coat today.
       6.  ……………………… your friends ……………………… (sleep) here after the party?
       Spontaneous Decisions
       7.  Look at that mess. I ……………………… (help) you clean it.
5.  Choose the correct answer.  (9 x 1 = 9 points)
Hi Peter,
I’m in Lake Pepin in Minnesota with my family. It’s a beautiful place and we 1. have / are having / will have a great time here. We 2. do / are doing / were doing different sports every day. Yesterday, I 3. played / was playing / were playing football while my brother 4. did / was doing / were doing karate. Later today, I 5. went / was going / am going to go water skiing for the first time. I hope I 6. will succeed / are going to succeed / am succeeding. Did you know that water skiing 7. begins / began / will begin right here in 1922? Ralph Samuelson, an 18-year-old man, 8. invented / invents / was inventing the first pair of water skis. So, what 9. will you do / are you doing / do you do this summer? Have you got any exciting plans?
Jill



ANSWERS


VOCABULARY
1     1.  F            2.  F            3.  T             4.  F            5.  T            6.  T
2     1.  cool                 3.  break a record  5.  snow                7.  teams
       2.  hot                   4.  finish line          6.  cloudy              8.  thunder
3     1.  rainy                 3.  race                 5.  match               7.  lightning
       2.  sunny               4.  coach               6.  winds               8.  referee
(page 2)
4     1.  tall                    3.  wind                 5.  limousine          7.  rice                  9.   underground
       2.  horses              4.  plumber            6.  map                 8.  suitcase         10.   straight
GRAMMAR
1     1.  will rain             2.  won’t wear           3.  Will … lose            4.  won’t go           5.  will help
2     1.  am going to read                 3.  are going to take               5.  Are … going to play
       2.  isn’t going to have               4.  aren’t going to go
3     1.  are meeting       2.  Are … watching   3.  isn’t visiting           4.  am flying
(page 3)
4     1.  will bake           3.  will become         5.  am not going to buy                   7.  will help
       2.  will be               4.  will snow             6.  Are … going to sleep
5     1.  are having         3.  was playing         5.  am going to go     7.  began            9.  are you doing
       2.  do                    4.  was doing           6.  will succeed          8.  invented



No comments:

Post a Comment